pondelok 4. marca 2013

Nick Cave? Lovely Creature!

Nick Cave and the Bad Seeds vydali vo februári 2013 nový štúdiový album


V diskusii k jednému článku o tejto udalosti istý internetový diskutujúci napísal, že o ňom (Nickovi) počuje prvý krát, ale asi aj posledný. Skonštatoval, že 10 sekúnd z Jubilee Street, "uplakanej balady bez chuti a pachu" je naňho veľa. V duchu som sa zhovievavo pousmiala.

Niekedy v druhej polovici 90. rokov na MTV spievala Kylie Minogue do omrzenia s akýmsi podivínom skladbu "Where the Wild Roses Grow." 

V tom čase sa ku mne náhodou dostal album Murder Ballads, charakterizovaný ako zbierka nových a ľudových balád o vraždách z vášne. 

Nick Cave and the Bad Seeds boli pre mňa zjavením. Počúvala som Murder Ballads cez slúchadlá stále a stále a nemohla sa nabažiť tej inakosti.

Album obsahuje desať skladieb. V čase, keď som ho premiérovo počúvala, ma tieto "zasiahli" najviac:







Lovely Creature


The Curse of Millhaven/ balada s najväčším počtom úmrtí


The Kindness of Strangers


Death Is Not the End / jediná balada, kde nik nie je zavraždený


A prečo to zhovievavé pousmiatie? Pretože Nick Cave je úžasný bard. A iste, nespieva dokonale, ale o to viac je jeho prednes plný citu.

Nick Cave and the Bad Seeds vydali doteraz 15 štúdiových albumov. "Uplakaná balada bez chuti a pachu" nie je ani na jednom z nich. 

P.S. Aby som nezabudla. Push the Sky Away. Odporúčam.

Texty skladieb z albumu Murder Ballads sú dostupné tu, alebo tu.  


 

4 komentáre:

  1. ahoj žena, neprejde deň, aby som nezablúdila na Tvoj blog...v poslednom čase si nás, svojich skalných dosť zanedbávala, akoby si sa pod zem prepadla....ale som rada, že si zase tu. Rada by som si vypočula murder balady, ale nakoľko moje vnútorné rozpolženie leží na bode mrazu, nechám si to na potom...som rada, že si späť
    Nora
    p.s. moje blogovanie je zatiaľ v plienkach, čo aj sama vidíš : ))))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahooj :-) Pod zem ani nie, len som sa viac venovala, či venujem, inému projektu, ktorý mi je blízky.

      Na vnútorný bod mrazu veru tieto balady nie sú, iba ak sa jeden rád vnútorne driape :-)) Tak snáď inokedy, pri veselšom popevku!

      P.S. Plienky sú fajn. Začíname v nich náš život predsa! A niekedy v nich aj skončíme :-)) Držím ti palce, a prajem ti veľa inšpirácie. Šikovné ruky tie už máš :-)

      Odstrániť
  2. Podoba mi się jego singiel Children Nickiego.

    OdpovedaťOdstrániť