utorok 1. júna 2010

Memento

Malá práčka v práčovni v americkej Južnej Karolíne v roku 1908.
 Fotograf Lewis Hine dokumentoval detskú prácu v USA, ktorá bola v tom čase už oficiálne zakázaná.
Máj 1944, stará žena a deti idú na smrť do koncentračného tábora Auschwitz-Birkenau.
Rodinný portrét Josepha Goebbelsa, nacistického ministra pre ľudovú osvetu a propagandu. 

S manželkou Magdou spáchal 1. mája 1945 samovraždu. Najprv však otrávili svoje deti Helgu, Hildegard, Helmuta, Hedwigu, Holdine a Heidrun.

Vietnamská vojna. December 1967, masaker v Dak Son

Je na nás dospelých, aby žiadne dieťa netrpelo. 

Pamätajme na to nielen 1. júna ...

1 komentár:

  1. Mám zlé svedomie po prečítaní týchto riadkov. Ja dnes nakupujem sladkosti a naivne si myslím, že by snáď tie medové motúzy mohli mojim deťom nahradiť niečo, čo som im mala dať vo chvíľach, keď to potrebovali a ja som mala niečo "dôležitejšie". Tvoje slová ma konečne donútili zastaviť sa, takže dnes nebude žiaden post v blogu, budem sa venovať mojim trom čokoládkam.... vlastne štyrom:)

    OdpovedaťOdstrániť